2017 m. lapkričio 14 d., antradienis

Aktualijos: Lapkričio 14 d. - Jurgos Ivanauskaitės diena, kuri buvo ne tik kalendoriuje


Sveiki,

Lapkričio 14 diena paženklinta vienos fenomenaliausių Lietuvos rašytojų gimimo dienos data – Jurgos Ivanauskaitės. Gimusi po aistringu skorpiono ženklu. Pamenu, debiutinėje jos knygoje  „Pakalnučių metai“ (1985) yra tokia novelė, kurioje pagrindinis herojus atsikelia ryte ir žiūri, kad kalendoriuje atsirado diena, kuri realiai neegzistuoja, novelė vadinasi „Diena, kurios nebuvo“...

Tačiau lapkričio 14 diena  yra ir šiandien ant mano stalo iš knygos stirtų guli būtent ne knygos, kurios labiausiai mane paveikė, bet „Pakalnučių metai“, kurią perskaičiau... eeee... prieš gal dvylika metų. Dar buvau mokinys, klasiokės namuose, kiaurą naktį iš nosies bėgo kraujas, anksti auštant, kai visi dar miegojo, slapta pradėjau, nes buvau apsvaigintas „rimtųjų“ rašytojos kūrinių.

Šiemet, vasario 17 d. jau dešimt metų, kai autorė mirusi. Jos knygos vis dar skaitomos.

Šiandien kirbėjo vėl perskaityti „Pakalnučių metus“, bet praverčiau ir aprimau. Dar ne laikas. Dar tegu Jurga ilsisi mano knygos lentynose ir kažkaip net baugu, kad po šitiek paveikios literatūros, jos raštai dar švyti kaip kasmet uždarytas ir spalvą keičiantis vynas. Švyti iš mano patirtinės skaitytojo praeities.

 Jurga Ivanauskaitė "Pakalnučių metai".


Jurgos Ivanauskaitės knygos iš mano bibliotekos.





Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą