2014 m. rugsėjo 20 d., šeštadienis

Filmas: "Raštingumo sezonas" / "Bee Season"




Sveiki, kino gerbėjai,

Šįkart pro mano akis nepraslydo amerikiečių vaidybinis filmas „Raštingumo sezonas“ (angl. Bee Season) (2005). Pradėsiu nuo to, kad tai keistas filmas. Daugelis būtent šitaip ir įvardija šį filmą. Keistas, tikriausiai reiktų sakyti gerąja prasme, nors mano kolegai, kuris irgi tuo pačiu metu žiūrėjo filmą, nepatiko. Nors jam mano kino repertuaras iš viso kelią siaubą... O man „Raštingumo sezonas“ sulindo kaip vinis įdomiai.

Filmas pasakoja apie šeimą, kuriame vertinamos šeimos vertybės, tikėjimas ir gerumas. Žydiškos vertybės, tačiau šeimos santykiai sudužę į šipulius. Režisieriai, su kuriais jau susipažinau, pažiūrėjęs filmą „Ką žinojo Meisė“ (2011), sukūrė labai originalią ir gana slėpiningą šeimos suskaldymo istorijos išraišką. Per subtilias detales, spalvas, psichologinius niuansus pasakyti, kaip motiną kamuoja depresija, kaip sūnui trūksta tikėjimo tvirtumo, kaip mergaitė trokšta vienybės... Režisieriai pasitelkia ir nemažai mistikos, kuriuos pagrindžia senaisiais žydų rašmenimis. Mergaitė, kuri iš žodžių sugeba suvokti pasaulį, dalyvauja raštingumo „spelingo“ konkurse, yra tarsi mediumas, bet kartu ji jaučia ir mąsto kaip vaikas. Vietomis pasijutau taip, lyg žiūrėčiau filmą „Valandos“, kur svarbu kiekvienas perėjimas, spalvos tonas, daiktai. Man tokie filmai patinka, kuriuose dvelkia kažkas slėpiningo, o psichologiniai niuansai pasakoja personažų pasąmoninę istoriją, dažniausiai skaudžią.

Įtariu, kad daug kam šis filmas gali ir nepatikti, tačiau tikrieji kino gurmanai, manau, tikrai gaus tą malonumą. Per mistinius simbolius pasakoti kasdieninį šeimos skausmą nėra taip jau ir paprasta.
Filme pasirodo mano labai pamėgta Juliette Binoche, taip pat Richard Gere – abu, sakyčiau, atlieka įdomius vaidmenis. Aišku, įspūdingais jų nepavadinsi, bet visada man smagu žiūrėti į gerai pažįstamus aktorius. Visgi filmo stiprioji pusė yra pasirinktas originalus pasakojimo pobūdis.

Mano įvertinimas: 8/10
Kritikų vidurkis: 54/100
IMDb: 5.5



Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą