2013 m. rugpjūčio 20 d., antradienis

Filmas: "Gojos vaiduokliai" / "Goja" / "Goya's Ghosts"




Sveiki, kino mylėtojai,

Filmas „Goja“ arba „Gojos vaiduokliai“ (Goya‘s Ghosts) (2006) yra dar viena kostiuminė drama, įterpta į audringus ir revoliucija užvaldytus laikus, kada Napoleonas Bonapartas ant kojų buvo sukėlęs visą Europą. Ispanija tais laikais buvo viena labiausiai pasišventusių šalių, kuri turėjo gilias inkvizicijos šaknis ir moksliškai yra sakoma, kad Ispanijoje nuo inkvizicijos nukentėjo daugiausiai žmonių, bet ten, kur ateina Bonapartas, naikinamos inkvizicijos ir baudžiava. Tokiais permainų laikais gyveno bene garsiausias Ispanų ir viso pasaulio dailininkas Goja.

Neapsirikite, šis filmas ne apie Goją, nors jis šiame filme ir yra, tačiau filme Goja nėra svarbiausia persona, čia svarbiausi jo vaiduokliai – tai dvi personos, nudegintos inkvizicijos ir revoliucijos. Šių vaiduoklių, praeinančių per Gojos gyvenimą, personažus įkūnija Natalie Portman ir Javer Bardem. Na, puikiai žinomi ir iš įvairiausių filmų atpažįstami aktoriai šįkart įsprausti į itin ankštus rūbus, dramatiškai blaškosi nuo bažnyčios iki revoliucijos, nuo kilmingo ir padoraus gyvenimo iki dienos šviesos nematančių kalėjimo sienų. Abu aktoriai nusipelno pagyrimo. Goją suvaidinęs S. Skarsgard nebuvo toks ryškus ir įdomus, jo vaidmuo tebuvo rėmai, blaškytis vaiduokliams.

Filmas jaudinantis, mane žavi kostiuminės dramos, inkvizicija, bažnyčios besaikė beprotybė ir žiaurumas. Ne, ne buvę kankinimai žavi, bet žavi filmai apie tai, apnuoginantys skaudžias žmonijai akimirkas. Nepavydėtina ir dramatiška herojų vystymo linija nėra banali, ji įvairi, neprisodrinta perdėtų mandagumo, meilės ar etiketo, kaip neretai būna tokio laikotarpio dramose. Visgi, kodėl Goja, jei jis nėra šio filmo didžioji dominantė? Matyt, kad per sudėtinga kalbėti apie patį Goją, galbūt, bet aišku tik vieną – filmo kūrėjams svarbiausia buvo parodyti, iš kur, iš kokio laikotarpio, aplinkos sėmėsi tapytojos vaizduotės ir galios. Juk tapytojo paveikslai neretai žiaurūs, pilni kankinimų, tačiau matant pasaulyje, kas vyksta su žmonėmis, neįmanoma tapyti ramunes ir tulpes, Gojai rūpėjo žmonės ir tai matome jo kūriniuose. Filmas puiki galimybė nukeliauti į anų laikų Ispaniją ir patiems pamatyti, tai ką daugiau ar mažiau regėjo legendinis Goja.

Mano įvertinimas: 8/10
Kritikų vidurkis: 52/100
IMDb: 6.9


Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą