2013 m. balandžio 26 d., penktadienis

Filmas: "Nesugrąžinamas laikas" / "Irreversible"




Sveiki, kino gerbėjai,

Seniai ketinau pažiūrėti prancūzų filmą „Nesugrąžinamas laikas“ (Irrversible) (2002 m.) ir pagaliau man pavyko iki jo nusikasti! Na, prancūziškas kinas man nėra svetimas, tačiau šiame filme savitos prancūzų charakteristikos aptikau labai mažai. Daugelis filmą peikia arba jį giria, tačiau aš likau kažkur pusiaukelėje be didesnio įspūdžio ar nusivylimo. 

Kai kas šią juostą lygino su „Memento“ (2000) dėl panašios keršto tematikos ir šiek tiek keistoko, kinui nebūdingos istorijų kompozicijos. Ši istorija eina atgalios, todėl galime apčiuopti nugyventą laiką, kurio neįmanoma susigrąžinti. Filmo pradžia, kuri yra istorijos pabaiga išties šokiruoja ir net mane šiek tiek erzino – pradžia brutali, daug keršto, nepaaiškinamo pykčio, keiksmų, nuogumo, smurto protrūkio, bet kaip normaliuose filmuose būna, viskas palaipsniui atsivynioja ir išaiškėja priežastys bei motyvai. Šiaip ypatingai erzino operatorius ir režisieriaus pasirinkta filmavimo maniera, nes sukosi galva nuo visaip besikraipančios kameros, o ypatingai pradžioje, kai taip norisi suprasti, kas vyksta, bet nieko nesupranti – tai išties šiek tiek atbaido.

Bet labiausiai man patiko mintis, kad filmas iš tokios purvynės, tokios tamsos visgi veda į šviesą, į meilę, į visai kitą atmosferą, kur lieka meilė ir natūrali erotika. Pagrindinius vaidmenis sukūrė sutuoktinių pora – italė Monica Belluci ir prancūzas Vincent Cassel, kuriems buvo patikėtos ypatingo nuogumo scenos. Jųdviejų scenos buvo švelnios, įdomios, tačiau stebėti 10 minučių prievartaujamą Belluci požeminiame tunelyje iš tikrųjų buvo gan... įdomu, nors ir nesveika. Ypatingai ištęsta scena pabrėžia brutalumą, tačiau tai buvo kone svarbiausias personažų likimo lūžis. 

Šiaip filmas ir patiko, ir erzino. Antrąkart tikrai nežiūrėčiau. Šiaip jis turi nepaaiškinamo cinkelio, tačiau chaotiška pradžia ir riksmai mane šiek tiek išmušė iš vėžių, bet filmo tikslas yra pradžioje įsiutinti, o po to pamažu malšinti žiūrovų emocijas. Manau, kad filmui tas kuo puikiausiai pavyko.

Mano įvertinimas: 7/10
Kritikų vidurkis: 51/100
IMDb: 7.3



Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą