2013 m. balandžio 10 d., trečiadienis

FIlmas: "Meilės laukimas" / "In The Mood For Love" / "Fa yeung nin wa"




Sveiki visi,

Daugybę tarptautinių festivalių apdovanojimų susišlavė Kar Wai Wong kino filmas „Meilės laukimas“ (In the Mood for Love) (2000 m.). Na, su šiuo režisieriumi jau esu susidūręs ir labai maloniai buvau nustebintas, kai pamačiau jo „Mano vaivorų naktis“ (2007 m.) – toks muzikalus, jautrus ir įdomus režisierius tikrai man tiko ir patiko. Nutariau pažiūrėti vieną geriausių jo filmų „Meilės laukimas“, kuris iš tikrųjų priklauso trilogijai. Tai antroji dalis. Kitos dalys – „Days of Being Wild“ (1991) ir „2046“ (2004) – tai visiškai kitos istorijos, kurias jungia panašus stilius, tematika ir kai kurios detalės bei aktoriai.

„Meilės laukimas“ – tai ypatingai jautri meilės drama, kuri mus nuneša į Hong Kong‘ą 1962 – uosius metus, kur didelė dalis filmo veiksmo vyksta tarp dviejų vedusių žmonių – ji ištekėjusi, tačiau jos vyras dirba keliaudamas, jis vedęs, tačiau jo žmona keliaujanti. Jie abu vieniši ir neprisileidžia arti svetimų, tačiau palaipsniui ledkalnis tirpsta ir herojai pradeda vienas į kitą dairytis... Filmas. Na, aš nemoku apsakyti. Tai ne filmas, bet labiau poezija su vaizdais – labai gražiu garso takeliu iš 7 dešimtmečio, kostiumai, manieros, visuomenės vertybės, bendravimas – viskas taip, lyg būtų išsiuvinėta. Bet labiausiai žavi operatoriaus darbas, nes atrodo, kad lieja vaizdus ir scenas akvarele, kuria ne šiaip butaforinės, bet nuolat pripildytos rytų taurios estetikos ir prasmių scenas, kurias turėtų ryte ryti tikri kino gurmanai. Filme daug lietaus, keisto ir statiško liūdesio, nuolat seka herojus laikrodis ir veidrodžiai, o užburianti muzika leidžia skleistis ilgesiui ir nuolatiniam meilės laukimui... Štai kokius man jausmus sukėlė ši juosta.

Tarptautiniame Kanų kino festivalyje „Meilės laukimas“ buvo nominuotas Auksinei Palmės šakelei, tąkart aktorius Tony Leung gavo geriausio aktoriaus apdovanojimą, bet iš esmės tikroji filmo puošmena visgi yra Meggie Cheung, kurią vakar atradau filme „Švari“, su kuriuo ji po kelėtą metų ir gavo Kanuose geriausios aktorės įvertinimą.

Rekomenduoju visiems gero kino mylėtojams. Yra ką pamatyti.

Mano įvertinimas: 9/10
Kritikų vidurkis: 85/100
IMDb: 8.1

 
Jūsų Maištinga Siela

1 komentaras: