2013 m. kovo 12 d., antradienis

Filmas: "Taikinys #1" / "Taikinys nr. 1" / "Zero Dark Thirty"




Sveiki kinomanai,

Šįkart labai trumpai pakomentuosiu filmą „Taikinys nr. 1“ (Zero Dark Thirty) (2012 m.). Gal pradėsiu nuo to, kad – eikit jūs visi po velnių su savo iškraipytais filmų pavadinimų vertimais! Na tikrai, užkniso mane visi perdirbinėjimai, išsidirbinėjimai ir apskritai kino kūrėjams reiktų susirūpinti, kaip jų filmai išverčiami į kitas kalbas. Na, ir grįžtant prie filmo, kurį labai vertino ir išliaupsino kino kritikai, galiu tik pasakyti vieną keistą pastebėjimą – kodėl visi politiniai – kariniai filmai (reprezentuojantis Ameriką gerąją prasme) buvo nominuoti ir apdovanoti „Oskarais“? Man kvepia kažkokia nesveika propaganda. Tiek šis filmas, tiek „Argo“, „Skrydis“, kurių, beje, dar nemačiau ir jau nebeketinu žiūrėti, susišlavė tiek daug nominacijų ir apdovanojimų?

Filmas gal ir geras – na gerai, filmas vykusio pastatymo, scenarijus gan geras, aktoriai puikūs, tarp kurių išskirčiau talentingąją ir paskutiniu metu labai aptarinėjamą Jessica Chastain, dėl kurios ryžausi šiam filmui, bet juosta manęs totaliai nesudomino. Man kvepėjo scenarijus propaganda, kadangi statytas amerikiečių ir būtinai amerikiečių „taikdarių“ pusė išaukštinta. Mane jau nervina filmai, kurie vienpusiškai smūgiuoja į vienus vartus ir verčia nekęsti Artimųjų Rytų. Nors dangstomasi, kad scenarijus realus, bet daugelis dalykų filme nutylima, o pradžioje trukęs kankinimas man nė iš tolo nepatiko. Visas filmas buvo plynas, nuobodus, suktas mozaikos dėliojimas, kuris įdomus turėtų būti politologams, karais ir terorizmu besidominčioms žmogystoms. Kaip kinas, kuris reprezentuoja ir eskaluoja šias politines temas „į vienus vartus“ t.y. parodantis tik gerąją amerikiečių pusę, nes kitos mes nematome, tiesą sakant, man yra įgrisęs, nuvalkiotas, neįdomus. Taip, filmas buvo man nuobodus. Kai kurios kankinimo scenos prikaustydavo dėmesį, tačiau pati medžiaga, dėliojimas, ėjimas prie taikinio manęs totaliai nesužavėjo, o retkarčiais net nervino ir knietėjo prasukti filmą į priekį, nes pasirodė dar ir priedu gerokai užtęstas.

Supratau, kad „Argo“ ir „Skrydžio“ man nežiūrėti ir apskritai kartais vengti tokių filmų, kurie labiau suerzina, suėda laiko ir naudos bei pasitenkinimo – nulis. Nesakau, kai kurie šį filmą atras ir suras jame įdomių dalykų, tuo net neabejoju, tačiau jis buvo ne man... Vertindamas kryžminsiu savo subjektyvias simpatijas su objektyvumu.

Mano įvertinimas: 6/10
Kritikų vidurkis: 95/100
IMDb: 7.4


Jūsų Maištinga Siela

1 komentaras:

  1. Aš nesigilinau į visos istorijos tikroviškumą ir Argo pažiūrėjau tikrai su malonumu. Kažkaip siūlyčiau suteikti progą šiam filmui. Gal ir nėra šedevras, bet bent jau man jame įtampos buvo tiek, kiek nėra daugelyje siaubo filmų. :)

    AtsakytiPanaikinti