2012 m. gruodžio 26 d., trečiadienis

Filmas: "Meistras" / "Ip Man"



Sveiki visi,

Nelabasis tikriausiai mane ir vėl nunešė į rytietišką kiną, kas retai pasitaiko, bet šįkart gal ir ne be reikalo. „Meistras“ (Ip Man) (2008 m.) – tai kinų režisieriaus Wilson Yip darbas, kuris mums pasakoja realiai egzistavusio kovų meistro biografinę dramą, į kurią įsipina estetiniai kinų kultūros elementai, kovų menų filosofija, realus istorinis kontekstas. Čia taip pat, mano akimis, buvo šįkart neišvengta politinių įkandimų, nes filme pasakojamos Japonijos ir Kinijos karo detalės ir, kadangi filmą kuria kinai, Japonija parodoma kaip monstras ir agresorė, ir taip aišku, režisieriaus atžvilgiu, jeigu nori savo šalyje būti pranašu, turi kažką apjuodinti. Lygiai kaip ir mes, tikriausiai filme būsime linkę žiauriai vaizduoti sovietinę okupaciją, rusų tautos atžvilgiu, bet tai tik mano toks kvailas pastebėjimas.

O šiaip filmas tikrai gražiai nufilmuotas, ypatingai organiškos ir gražios kovų scenos, kurių pavydėtų net Džekis Čianas, tačiau mes juk žinome, kaip rytiečiai, ypatingai kinai, moka ir mėgsta tokius suręstus filmus. Kadangi nesu kovų menų mėgėjas filmuose, tai man padarė šiokį tokį įspūdį, ypatingai žinant, kad tai biografinė drama, bet nereikia bijoti ir kinų, kurie linkę komunistiškai sudievinti savo legendas, tačiau šio meistro biografija net neleidžia abejoti jo didingumu, o jo filosofija ir kovų menas yra pasklidęs bene plačiausiai pasaulyje ir jį praktikuoja daugiau nei 2 milijonai gyventojų, įskaitant ir Bruce Lee. 2010 metais pasirodė ir antroji šio filmo dalis, tačiau nelabai įsivaizduoju, su kokiais sunkumais dar teks susidurti šiam herojui, tačiau žiūrėti antros dalies kol kas neketinu. Rytų kinu galima labai lengvai susižavėti ir lygiai taip pat greit atlyžti, tad stengiuosi laikytis tam tikro atstumo.

Žinoma, kad rekomenduoju. Manau, filmas šįkart turėtų patikti net dailiajai lyčiai, kadangi jis turi savotiško filosofinio žavesio, įdomių istorinių faktų, ne vien tik prisodrintą besaikį smurtą tarp blogiukų ir gerųjų žmonių.

Mano įvertinimas: 8/10
Kritikų vidurkis: 59/100
IMDb: 8.1



Jūsų Maištinga Siela  

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą