2012 m. rugpjūčio 7 d., antradienis

Filmas: "Apie meilę ir kitus demonus" / "Del amor y otros demonios"


Sveiki visi,

Šiandien noriu pakomentuoti neseniai matytą kino filmą „Apie meilę ir kitus demonus“ (Del Amor y Otros Demonios) (2009 m.). Šįkart filmas atstovauja Kolumbijai, taigi Lotynų Amerikos kino industrijoje pas mane kol kas dominuodavo Argentinos filmai, retsykiais pasitaikydavo Brazilijos bei Meksikos juostų, o su Kolumbija neturėjau nieko bendro. „Apie meilę ir kitus demonus“ filmas ilgai kiurksojo mano kompiuteryje, tik visai atsitiktinai nusprendžiau pažiūrėti ir atlaisvinti vietos. Tai Marquez romano ekranizacija. Nenuostabu, kad Kolumbija apsiėmė ekranizuoti būtent savo šalies garsiausią rašytoją. Tiesa, knyga yra išversta ir į lietuvių kalbą, bet jos neteko skaityti. Įtariu, kad knyga kur kas įdomesnė ir stipresnė.
 
„Apie meilę ir kirtus demonus“ galiu pasakyti, kad pavadinimu nusakyta visa filmų esmė – Kolumbija 17 amžiuje, inkvizicijos akiratyje atsiduria nepaprasto grožio mergina ir kunigas, kuriam paskirta atlikti su merginai egzorcizmą, nes jai buvo į koją įkandęs pasiutlige sirgęs šuo. Filmas man pasirodė ne tiek tragiškas ir liūdnas, kiek estetiškas, pulsuojantis Kolumbijos atmosfera. Šiaip ekranizacija gal ir nėra labai prasta, tačiau jautėsi skurdokas biudžetas, kai kurios dekoracijos permušė šių dienų atmosferą, o ne 17 amžių. Gražūs aktoriai, tačiau iš jų pasigedau maksimalumo, kažko man juose trūko. Ta meilė – jos nesuvaidinta, ji liko kažkur idiliškai plevėsuojanti ir išreikšta labiau estetiškai nei emocionaliai. Kunigo ir merginos meilė religijos šešėlyje – ne nauja tema, patys turime Puipos „Nuodėmės užkalbėjimą“, kuris man labai patinka, tačiau šis filmas manęs nepaveikė, nepaveikė nei meile, nei demoniškai, kažko labai jau trūko šiai ekranizacijai... Filme esama ir magiškojo realizmo apraiškų, be ko apskritai Marquez‘o kūryba neįsivaizduojama – sapnai, deganti žvakė po vandeniu, saulės užtemimas. Nesakau, kad filmas prastas, tačiau man jis pasirodė per daug porcelianinis, per daug iš jo norėta padaryti nuodėmingo intymumo, pamirštant kitus dalykus.

Mano įvertinimas: 6.5/10
IMDb: 6.4


Jūsų Maištinga Siela

6 komentarai:

  1. Tu visad galvoji, kad knyga geresnė už filmą, tačiau visų pirma reikia atsižvelgti, jog tai dvi skirtingos media'os... ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ne visada. Yra ir stiprių ekranizacijų, bet jos tokios retos. Visų pirma vertinu ne medijų, bet įtaigumo ir emocijų pagrindais. Žinant Marquez kūrybą, tiesiog akivaizdu, kad filmas nepritempia nei emocionaliai, nei kitais aspektais.

      Panaikinti
    2. Bet visgi lygint knygą ir filmą nėra objektyvu... Tai kaip veikia žmogų žodžiai, o kaip vaizdai - pernelyg skirtingi dalykai. Be to, kas vienam atrodys stipri ekranizaciją, kitam gali pasirodyti visiškas šėėėė... Trūksta, be abejo, ir aiškesnių kriterijų; emocionalumas, įtaigumas pas tavo argumentuose visąlaik labiau primena "dėl skonio nesiginčijama" problemą.

      Panaikinti
  2. kur galima parsisiusti sita filma ilgai ieskau niekur nerandu :(

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Na, savu laiku buvau parsisiuntęs iš torrent.lt puslapio. :)

      Panaikinti
  3. Visada norėjau negyventi nuo algos iki algos ar turėti jokių skolų. Buhalterijos srityje dirbau apie 20 metų ir vos galą suvesti. Atrodė, kad kiekvieną kartą, kai pereisiu į kompaniją ir gausiu atlyginimą, mano pragyvenimo išlaidos žymiai padidės ir aš niekada negalėsiu išsiveržti į priekį. loterijos burtai. Tada vieną dieną mano geriausias draugas man pasakė tiesą apie tai, ką padarė, kai žmona jį paliko. Jam buvo užkeiktas meilės burtas, ji sustabdė skyrybų procesą ir jie grįžo kartu. Kai jis man tai pasakė, aš paklausiau, kam jis naudojosi, ir jis davė man savo „WhatsApp“ kontaktą. +2347054019402 ir aš nedelsdamas susisiekiau su DR WALE pagalbos. Mačiau, kad jie siūlė įvairius pinigų burtus, kad padėtų laimėti loterijoje. Mane iškart suintrigavo. Visada jaučiau, kad kada nors laimėsiu loterijoje. Turėjau jackpot loterijos burtą ir laukiau savo laimėjimo. Man buvo liepta žaisti loterijoje kiekvieną savaitę ir aš padariau tai, kas buvo liepta. Šiaip lošiau loterijoje kiekvieną savaitę, tad tai nieko nepakeitė. Maždaug per dvi savaites tai įvyko. Aš laimėjau 100 000 USD!! Negalėjau patikėti! Nepakako pinigų iš karto išeiti į pensiją, bet aš juos gerai investavau ir tai leido man dirbti ne visą darbo dieną ir padės išeiti į pensiją daug anksčiau. Esu amžinai dėkingas, kad radau DR VELĄ. Galite susisiekti su juo per WhatsApp / Viber: +2347054019402 arba el. paštu: drwalespellhome@gmail.com

    AtsakytiPanaikinti